HandelsbankenHovedkontoret på Tjuvholmen
150 års jubilantens opprinnelse var en nyskapende gjeng i Sverige i 1871 som var lei av måten datidens bank ble drevet (dette var før glødelampen og telefonen). De var modige og kundeorientert. Verden har endret seg nærmest ubeskrivelig siden den gang og vi med den, men disse verdiene er fortsatt sentrale i Handelsbanken 150 år senere.
Det er mål om at hovedverdiene Kvalitet – Ansvarlig – Funksjonell – Fremtidsrettet integreres i interiørløsningene – noe subtilt og annet klart og tydelig.
Kreo har i tett og spennende samarbeid med ulike brukergrupper hatt gleden av å utarbeide et ansvarlig og bærekraftig interiørkonsept for Handelsbanken og deres kontorer i Norge. Konseptet bygger oppunder merkevaren, ivaretar imøtekommenhet og kvalitet i kontakt med kunde, omfatter funksjonell og attraktiv arbeidsplassutforming og en fremtidsrettet utnyttelse av teknologi.
Handelsbankens kontorer ligger i ulike bygg fra forskjellige tidsepoker og eiendommene har dermed ulike kvaliteter. I tillegg til gode og effektive planløsninger har det derfor vært viktig å benytte materialer, farger og møbler som passer til flere typer lokaliteter og som skaper gjenkjennelse for kunder og fellesskapsfølelse for ansatte.
Her er mål og ønske at de lange tradisjonene, de godt etablerte verdiene og den stolte identiteten, integreres i felles og helhetlig uttrykk i interiørløsningene. I kombinasjon med dette, skal den individuelle tilpasningen på hvert kontor tas hensyn til.
Ved å beholde materialer og møbler som er verd å ta vare på – og kombinere dette med nye miljøvennlige alternativer, har vi sammen skapt en diskret, moderne og bærekraftig helhet.
Konseptet er lansert på flere kontorer i tillegg til hovedkontoret – og er blitt godt mottatt av kunder og ansatte.
Oppdragsgiver: Handelsbanken
Interiørarkitekt: Kreo interiørarkitektur
Prosjekt-/byggledelse: Aspelin Ramm
Fotograf: Kreo